10 sposobów na to, jak się wyspać przy alergii? Zdrowy sen alergika

Sen

Czerwcowe rabaty!

pozostało

00

dni

00

godz.

00

min

00

sek

-14%

z kodami rabatowymi

-14% Sprawdź
10 sposobów na to, jak się wyspać przy alergii? Zdrowy sen alergika

Dla każdego alergika w sezonie pylenia nie tylko dzień jest wymagający, ale i noc bywa bardzo trudna. Jak się wyspać przy alergii? Pamiętaj, by nigdy nie lekceważyć problemów z zasypianiem, zwłaszcza, gdy ich przyczyną są zdiagnozowane problemy zdrowotne. Na szczęście nie musisz już godzić się z nieprzespanymi nocami, gdy borykasz się z alergią. Spokojny, zdrowy sen a alergia mogą iść w parze! W tym artykule pokazujemy sprawdzone sposoby wysypianie się przy alergii.

Sen to aż 1/3 naszej życiowej aktywności, więc należy troszczyć się o higienę spania, a przede wszystkim o to, by nasz sen pozwolił nam wypocząć i zregenerować się. Jeśli nocą dręczą Cię nieprzyjemne dolegliwości spowodowane alergią, koniecznie spróbuj wprowadzić kilka zmian i trików, które pomogą Ci ulepszyć jakość Twojego snu. Nic nie powinno bowiem zaburzać Twojego nocnego wypoczynku, nawet alergia, która już za dnia często wpływa bardzo negatywnie na nasze samopoczucie. Wszyscy dobrze wiemy, że alergicy nie mają łatwego życia, zwłaszcza jeśli cierpią na uczulenia sezonowe, które przez kilka tygodni dzień w dzień wywołują świąd, osłabienie organizmu i katar. Nie ma nic gorszego niż połączenie tych trzech elementów. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość alergików ma trudności z zasypianiem i przespaniem całej nocy. Jak się wyspać, walcząc z alergią? Jaki materac dla alergika wybrać?

Czynniki, które zaburzają spokojny sen alergika, to przede wszystkim swędzenie, pieczenie oczu, łzawienie, katar, kaszel czy ból głowy. Nocny katar alergiczny często powoduje także uciążliwe chrapanie bądź bezdech senny, który może być naprawdę groźny dla zdrowia, a nawet życia. Atak alergii w nocy utrudnia nam normalne funkcjonowanie kolejnego dnia, a co gorsza, sytuacja może powtarzać się kilka nocy z rzędu. Następuje wtedy efekt błędnego koła - gdy w nocy się nie wysypiasz, za dnia organizmowi będzie jeszcze trudniej walczyć z objawami alergii. Tym bardziej nie możesz lekceważyć higieny snu, jeśli męczy Cię alergia. Koniecznie przeczytaj, jakie są sprawdzone sposoby, które pozwolą Ci odpowiedzieć na pytanie jak się wyspać przy alergii.

jak się wysypiać przy alergii

Jak się wyspać przy alergii? Ważne zasady i triki

  • Materac dla alergika ma ogromne znaczenie. Wybierz materac antyalergiczny.
  • Każdy alergik powinien w pierwszej kolejności zadbać o podłoże, na którym śpi. Obowiązkowym wyposażeniem sypialni jest odpowiedni materac dla alergika. Materace antyalergiczne PlantPur zostały uszyte z tkaniny o wykończeniu Antybakterial pokryte jest mikrobiologicznymi, pro-biotycznymi warstwami Freshe, które mają za zadanie skutecznie zwalczyć bakterie, grzyby i roztocza. Dzięki takiemu podłożu nie trzeba martwić się o spokojny sen. Materace antyalergiczne PlantPur zostały wyprodukowane w zgodzie z naturą oraz dbałością o ekologię i bezpieczne dla człowieka rozwiązania. To wyrób medyczny. Plantpur jest najlepszym materacem dla alergika zapewniającym zdrowy, wygodny i spokojny sen. To może być Twój idealny sposób na to, jak się wyspać. Budowa materaca PlantPur ułatwia utrzymanie go w czystości, gdyż zasuwany na zamek pokrowiec materaca można w każdej chwili ściągnąć i wyprać nawet w domowej pralce. Alergicy w szczególności powinni pamiętać o regularnym odkurzaniu i praniu wierzchniej warstwy materaca. W ten sposób materac alergiczny na długo zachowa swoje właściwości. Pamiętaj, by wybrać również odpowiedni materac antyalergiczny dla dziecka.

  • Zadbaj o czystość i jakość powietrza w sypialni
  • Ogromną ulgę każdemu alergikowi przynosi dobrej jakości, czyste i odpowiednio wilgotne powietrze, dlatego warto upewnić się, by takie właśnie było w sypialni. Na rynku dostępne są różnego typu oczyszczacze powietrza dla alergików, które skutecznie ograniczają ryzyko kontaktu z alergenami. Oczyszczacze powietrza przy alergii to doskonały pomysł, gdyż minimalizują one ilość pyłków, roztoczy, sierści, bakterii, wirusów czy innych drobnoustrojów krążących w powietrzu. Nie zapominajmy również o odpowiedniej wilgotności powietrza, gdyż dla alergików niebezpieczne będzie zarówno powietrze za suche, jak i zbyt wilgotne. Prawidłowa wilgotność powietrza w sypialni powinna wynosić 40-60%.

    Jeśli masz alergię sezonową, która objawia się późną wiosną bądź latem, bardzo dużą pokusą jest otwarcie okna i wietrzenie sypialni. W każdej innej sytuacji warto to zrobić, jednak alergicy powinny stronić od spania przy otwartych oknach. Krążące w powietrzu pyłki i alergeny mogą dostać się do pomieszczenia i jeszcze bardziej utrudniać spanie.

  • Zadbaj o porządek w sypialni
  • Jako alergik jeszcze większą uwagę powinieneś/aś przykuwać do czystości w sypialni. Przede wszystkim pamiętaj o odkurzaniu i myciu podłóg, najlepiej przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Niektórzy decydują się na wykonywanie tej czynności nawet codziennie. Jednocześnie nie zapomnij o wycieraniu kurzu ze wszystkich powierzchni - szafek nocnych, półek, parapetów i ramy łóżka. Wyczyść też trudno dostępne powierzchnie, np. przestrzeń za szafą, łóżkiem lub kaloryferem. Aby sprzątanie było łatwiejsze, zminimalizuj ilość rzeczy, które stoją na wierzchu. Ogranicz też ilość tekstyliów, gdyż zarówno pościel, poduszki, koce i narzuty na łóżko należy przy alergii prać przynajmniej raz w tygodniu. Nie zapominajmy o regularnym wietrzeniu pokoju, chociaż warto tę czynność wykonać na kilka godzin przed sen, a następnie najlepiej uruchomić oczyszczacz powietrza. Wychodząc z łóżka, nie zakrywaj od razu materaca pościelą, a pościeli narzutą - rozłóż je tak, by miały swobodny dostęp powietrza i mogły oddychać.

  • Rozważ ograniczenie zwierzętom dostępu do sypialni
  • Zakaz wstępu zwierzaków do sypialni będzie oczywistą sprawą dla osób uczulonych przede wszystkim na sierść. Jednak nawet, jeśli masz alergię na coś innego, zwierzaki bardzo łatwo przenoszą alergeny na swojej skórze czy sierści, dlatego nie powinny wchodzić do twojej sypialni. Zadbaj o to, by nauczyć psy i koty spać w innym pomieszczeniu, we własnym legowisku. Jeśli to konieczne, zamknij drzwi sypialni na noc lub zamontuj specjalną barierę, która ograniczy pupilom dostęp do pomieszczenia.

  • Weź prysznic przed zaśnięciem
  • Koniecznie bierz prysznic każdego wieczoru, by pozbyć się ze skóry i włosów resztek pyłków gromadzonych w nich każdego dnia. Pozbędziesz się dzięki temu także kosmetyków, których zapach może być dla ciebie drażniący. Postaraj się wymienić swoje kosmetyki na takie, które będą przyjazne alergikom i obserwuj swoją reakcję na nie. Po takim odświeżeniu łatwiej zasypia się każdemu, a zwłaszcza alergikom. Wielu osobom borykającym się z alergią pomaga również spanie nago.

  • Zioła na alergię - sprawdź, czy Ci pomogą
  • Dobroczynne działanie ziół dostrzegły również osoby borykające się z alergią. Z nimi z pewnością trzeba uważać i ostrożnie testować ich działanie, ale warto choćby spróbować. Możesz stosować je jako zioła na sen wypite w formie naparu, jako element inhalacji, w kąpieli czy w formie olejku wmasowanego w skórę. Zioła, które polecane są alergikom to: czarnuszka, tarczyca bajkalska, pachnotka zwyczajna, wiesiołek dwuletni, rumianek, nawłoć i pokrzywa.

  • Wprowadź do swojego życia określone rytuały
  • Znacznie szybciej zasypia się wtedy, kiedy ma się swoje rytuały, do których mózg zdążył się już przyzwyczaić. Dlatego ważne jest, by z dnia na dzień wyrabiać w sobie senne nawyki. To mogą być drobiazgi, jak chociażby konkretna i niezmienna kolejność wykonywania wieczornych czynności, bądź poważniejsze zadania, na przykład zapisywanie planów na następny dzień. Taki ciąg rytuałów sprawi, że zaśnięcie stanie się dla Twojego organizmu po prostu kolejnym zadaniem do wykonania. To może być Twój idealny sposób na to, jak się wyspać.

  • Joga na alergię?
  • Obecnie coraz częściej mówi się o zbawiennym wpływie jogi na nasze zdrowie i cały nasz organizm, ale czy joga a alergia ma sens? Z pewnością nie powinniśmy myśleć, że praktyka jogi zadziała na nas jak tabletka i błyskawicznie niweluje objawy alergii. Okazuje się jednak, że naukowcy wykazali silny związek między stresem i napięciem organizmu, a narastającymi objawami alergii. To właśnie dlatego warto wypróbować wpływ jogi na nasze samopoczucie, albowiem jeśli w naszym życiu panuje duża ilość stresu, możemy sobie pomóc dzięki praktyce skupiającej się na relaksacji. Jeśli będziemy wykonywać ją tuż przed zaśnięciem, łatwiej będzie nam się dobrze wyspać przy alergii. Regularna praktyka na pewno może być traktowana jako terapia komplementarna dla przyjmowania leków.

  • Zrezygnuj z alkoholu i papierosów
  • Z pewnością lekarz ci o tym już wspominał, ale pozwolimy sobie jeszcze raz podkreślić istotę odstawienia wszelkich używek przy alergii. Twój organizm wystarczająco mocno obciążony jest walką z alergią, by jeszcze męczyć go alkoholem czy papierosami. Dla twojego zdrowia i dobrego samopoczucia najlepszą decyzją będzie zrezygnować z nich.

  • Pamiętaj o lekach antyalergicznych, jeśli lekarz je zalecił
  • Niestety niektóre przypadki alergii są tak zaawansowane, że nie można obejść się bez leków, co najmniej w tych najgorszych dniach. Dlatego też skonsultuj się z lekarzem i dowiedz, jakie środki mogą Ci pomóc zasnąć i spokojnie oddychać przez całą noc. Czasem są to leki dostępne bez recepty, jednak nadal konieczna jest rozmowa ze specjalistą, który oceni, co będzie dla Ciebie najlepsze.

wróć do listy