Sen a odchudzanie - czy to możliwe, by sen wpływał na zrzucanie wagi?

Materac
Sen a odchudzanie - czy to możliwe, by sen wpływał na zrzucanie wagi?

Jak najszybciej schudnąć? To pytanie dręczy wielu z nas. Czy warto ufać dietom cud? Czy raczej powinniśmy katować się godzinami na siłowni? Jeśli nie siłownia to jaki sport wybrać? A co gdybyśmy powiedzieli Wam, że są o wiele przyjemniejsze sposoby aby zrzucić parę zbędnych kilogramów nie wstając nawet z materaca do spania? :) Podczas zdrowego snu? Czy to możliwe? Czy sen a odchudzanie mają ze sobą coś wspólnego? Okazuje się, że tak!

 

Sen a odchudzanie - jakość snu i jego wpływ na zrzucanie wagi

Sklep z materacami Plantpur po raz kolejny odkrywa tajemnice snu! Ciężko w to uwierzyć, ale zdrowy sen może aż o 55% zwiększyć szansę utraty zbędnych kilogramów. Jak należy zatem spać, aby schudnąć? Najważniejszym aspektem jest długość snu. Niestety nie ma tutaj złotego środka i długość snu jest sprawą indywidualną, zależną od organizmu i wielu innych czynników, jednak większość z nas potrzebuje ok. 8 godzin snu, aby prawidłowo funkcjonować. Podczas snu nasz organizm odpoczywa i regeneruje się. Niewystarczająca ilość snu może zaburzyć naszą gospodarkę hormonalną, a to właśnie hormony Leptyna i Grelina odpowiadają za prawidłową masę ciała. Warto zatem wiedzieć nieco więcej o zależności 'sen a odchudzanie'.

Zdrowy sen, który pomoże Ci schudnąć

Leptyna to hormon, który hamuje uczucie głodu, a Grelina go wzmaga. Niedobór snu powoduje wzrost poziomu Greliny w naszym organizmie, a co za tym idzie jesteśmy bardziej głodni. Żeby tego było mało, mam wtedy ochotę na produkty o wysokiej kaloryczności, które niekoniecznie są zdrowe.

Wniosek: Osoby niewyspane jedzą więcej, a co za tym idzie w organizmie odkłada się więcej tłuszczu.

Oczywiście istnieją także sposoby, aby pobudzić nasz organizm do spalania kalorii podczas odpoczynku. Częstym błędem, który popełniamy jest przegrzewanie się podczas snu. To nieprawda, że im więcej się pocimy w nocy, tym więcej kalorii spalamy. Lepszym sposobem jest odpoczynek w chłodnym pomieszczeniu, dzięki temu nasz organizm będzie sam próbował się ogrzać i wykorzysta do tego zalegające i niepotrzebne kalorie. Taki zdrowy sen może nam naprawdę pomóc!

Ważne jest także to, co jemy i pijemy przed snem. Kolacja musi być mała i lekkostrawna. Świetną propozycją jest kanapka z ciemnego pieczywa z miodem, który przyspiesza spalanie tłuszczu, a dodatkowo zapobiega uwalnianiu hormonu stresu i ułatwia zasypianie. Warto też przed snem wypić czerwoną herbatę, która stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej.

sen a zdrowie

Jak przygotować się do zdrowego snu?

 

  • Weź długą, gorącą kąpiel. Pomoże Ci się to rozluźnić i zrelaksować po ciężkim dniu.

  • Wywietrz sypialnię. Świeże powietrze poprawia samopoczucie.

  • Zadbaj o prawidłową temperaturę oraz wilgotność powietrza.

  • Wybierz dobry materac do spania. To dzięki niemu budzisz się rano wypoczęty. Jeśli nie wiesz jaki materac kupić skontaktuj się z doradcą lub udaj się do profesjonalnego sklepu z materacami. Świetną propozycją są materace z pianki termoelastycznej, które dopasowują się do naszego ciała pod wpływem temperatury.

  • Ogranicz ilość sprzętów elektronicznych w sypialni. Mogą one emitować fale, które zaburzają sen.

  • Ogranicz ilość dźwięków, które wpadają do sypialni. Jeśli mieszkasz przy ruchliwej ulicy, zamykaj na noc okno.

 

Jeśli możemy odchudzać się na własnym materacu, to chyba pokochamy spanie jeszcze bardziej... :) Dobrze wiedzieć, że sen a odchudzanie mają wiele wspólnego!

A Wy co sądzicie o odchudzaniu w łóżku? Odwiedź nasz sklep z materacami i sprawdź, jakie propozycje mamy dla Ciebie na zdrowszy i lepszy sen!

 

wróć do listy

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.