Jak się obudzić z dobrym samopoczuciem? Sposoby na udany poranek

Ekologia,PlantPur,Materac
Jak się obudzić z dobrym samopoczuciem? Sposoby na udany poranek

Jak się obudzić z dobrym samopoczuciem każdego dnia? Wstawanie rano nie należy do najprzyjemniejszych czynności. Nikt nie lubi zbyt wcześnie wychodzić ze swojego łóżka i iść do pracy lub szkoły. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na codzienne wylegiwanie się o poranku i wstawanie około południa, a dzwoniący co dzień budzik doprowadza cię do szału, musisz uczynić swoje poranki przyjemniejszymi. Jak to zrobić?

Jak się obudzić z dobrym humorem? Ustal stałe pory wstawania

Jeśli masz problemy z obudzeniem się rano, a chcesz znaleźć sposób na to jak się obudzić bez większych trudności, ustal stałe pory zasypiania i wstawania. Zaprogramowany w ten sposób organizm przyzwyczai się i po jakimś czasie, najczęściej 2-3 tygodni, będziesz się budzić o wybranej przez ciebie godzinie wypoczętym. Pamiętaj, żeby twój sen trwał minimum 8 godzin, i że najważniejszy jest sen w nocy. Jedna pora pomaga też, kiedy czujemy się senni i zmęczeni nawet po przespanej nocy – wyrabiając sobie swoją godzinę, sprawiamy, że wstawanie jest o wiele przyjemniejsze. To pierwsza rzecz, jaką powinniśmy zmienić, jeśli zadajemy sobie pytanie, jak się obudzić wypoczętym.

Jak się obudzić o wyznaczonym czasie? Zapomnij o drzemce

Jeśli chcesz bezboleśnie wstać rano i zastanawiasz się, jak się obudzić o czasie, zrezygnuj opcji „drzemki” w telefonie. Nie warto targować się z budzikiem, bo w końcu i tak musisz wstać, a przestawiając budzik najczęściej z niewinnych pięciu minut robi się trzydzieści i później szybko wyskakujemy z łóżka, nie mając na nic czasu. Przerywanie snu co chwilę może powodować ból głowy i w dodatku nas rozleniwiać. Najlepiej jest wstać od razu po pierwszym alarmie.

Jak się obudzić szybko i nie spóźniać? Spakuj się wieczorem

Wieczorem przed zaśnięciem przygotuj wszystkie rzeczy, które będą ci potrzebne w ciągu dnia. Wybierz ubrania do pracy, znajdźcie portfel, klucze do samochodu i mieszkania, spakuj torebkę i niezbędne dokumenty. W ten sposób rano unikniesz zamieszania i zaoszczędzisz kilka minut na pyszną kawę i śniadanie. Często to bardzo dobry sposób na to, jak się obudzić, szybko zebrać i nigdzie nie spóźniać!

Jak się obudzić z motywacją do rozpoczęcia dnia? Poranne rytuały

Poranne rytuały, które są dla ciebie przyjemnością, pomogą Ci poradzić sobie z problemem jak się obudzić i od razu mieć dobry nastrój. Jeśli będziesz wykonywać je codziennie, twój organizm szybko się nauczy, że to już pora na obudzenie się i zaraz zacznie się dzień pracy. Porannym rytuałem może być zaparzenie swojej ulubionej kawy i wypicie jej bez pośpiechu lub przegląd porannej prasy. Znajdź swój sposób na to jak się obudzić z przyjemnością i wybierz własną metodę, która cię rano relaksuje, a jednocześnie cię pobudzi. 

Jak się obudzić rześkim? Weź poranny prysznic

Zastanawiasz się, jak się obudzić z uczuciem rześkości? Dla wielu osób poranny prysznic jest najlepszym sposobem na obudzenie. Żeby prysznic miał swoje pobudzające właściwości najlepiej jest stosować raz ciepłą a raz zimną wodę. Jeśli nie wyobrażasz sobie takiej formy prysznica nastaw temperaturę wody na nieco chłodniejszą niż zwykle, wtedy w łazience nie wytworzy się nieprzyjemna gorąca para.

Jak się obudzić i mieć siłę na cały dzień? Zjedz śniadanie

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Najlepiej zjeść je około pół godziny po obudzeniu się, wówczas żołądek już będzie mógł strawić to, co mu dostarczysz. Idealne śniadanie składa się z węglowodanów złożonych (np. chleb razowy, płatki owsiane, kasza), porcji białka oraz świeżych owoców i warzyw. Białko  powstrzymuje ataki głodu i dodaje energii, a owoce i warzywa, to codzienna porcja witamin. Jeśli zjesz rano jajka albo jogurt, w ciągu dnia nie będziesz podjadać, a na lunch i kolację chętniej wybierzesz lekkie, niskokaloryczne danie.

Pomimo tego, że rano zawsze się spieszymy pamiętaj, aby nigdy nie jeść w pośpiechu i biegu. Choć na chwilę usiądź do posiłku wygodnie przy stole, żeby nie nabawić się niestrawności i zgagi, która mogłaby towarzyszyć w ciągu dnia.

Materac rehabilitacyjny to też sposób na świetne poranki!

Pamiętaj o tym, że to na czym śpisz przez całą noc również ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie o poranku. Jeśli rano budzisz się zmęczony, być może warto zamienić zwykły materac do spania na materac rehabilitacyjny? To znakomite rozwiązanie nie tylko dla osób mających problemy z kręgosłupem. Materac ortopedyczny pomoże Twojemu ciału zregenerować się lepiej i szybciej w czasie nocy, a to zaprocentuje w świetne samopoczucie o poranku. Sięgając po materac rehabilitacyjny będziesz mieć pewność, że Twoje plecy i mięśnie będą miały dobre podparcie, a w ciągu dnia nie będziesz tak szybko odczuwać bólu czy zmęczenia, pracując długo w pozycji siedzącej czy uprawiając sport.

jak się obudzić

Materac ortopedyczny to nie wszystko! Poranna gimnastyka też jest niezwykle ważna!

Materac ortopedyczny nie wystarczy, jeśli chcesz zadbać o zdrowie swojego kręgosłupa i dobre samopoczucie o poranku. Poranna gimnastyka to również niezwykle istotna kwestia, która pomoże Ci w osiągnięciu wymarzonego celu. Taka gimnastyka powinna być krótkim 5-10 minutowym treningiem obwodowym z masą ciała, przeprowadzonym w ten sposób, aby obudzić twój układ nerwowy, poprawić przepływ krwi, zwiększyć wytwarzanie hormonów, doprowadzić do organizmu zwiększoną ilość tlenu i tym samym przełączyć mózg na tryb maksymalnej wydajności i pracy. Poranną gimnastykę najlepiej wykonywać w domu już kilka minut po wyjściu z łóżka i ćwiczyć na czczo. Ćwiczenie na czczo jest bardzo korzystne, pobudza wydzielanie hormonu wzrostu i poprawia wrażliwość na insulinę.
Ponadto poranna gimnastyka rozluźnia ciało, zwiększa produkcję endorfin, czyli hormonu szczęścia. Po wykonaniu porannego treningu, co dzień rano wychodzisz z domu uśmiechnięty i gotowy stawić czoła wyzwaniom całego dnia.

 

wróć do listy

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.